6 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی اندورید

۱۸۶ بازديد

ما در دوره ای هستیم که سیستم عامل اندروید در گوشه گوشه دنیا نفوذ کرده. براساس گزارشات از Statista و Mashable; اندروید با 80٪ از فروش کل تلفن های هوشمند ، بازار جهانی گوشی های هوشمند رو رهبری می کنه; و افراد حرفه ای با تخصص در برنامه نویسی اندروید رو , بسیار سریعتر از متخصصان در هر فناوری موبایل دیگری استخدام می کنند.

از طرف دیگه سیستم عامل اندروید روزانه در حال بروزرسانی است; و این مورد باعث حذف نسخه های قبلی شده; و نیاز بیشتر به افراد با مهارت برنامه نویسی اندورید و توسعه اون رو نشون میده.اگه هنوز به اهمیت این زبان برنامه نویسی و چرایی یادگیری اون ایمان ندارید ; پیشنهاد میکنم این مقاله رو از دست ندیدو با بمب کد همراه باشید

 

• کد باز بودن اندورید – هر چی رو که می خواهید میتونید انجام بدید

بهترین بخش در مورد سیستم عامل اندروید ویژگی کد آزاد بودن آن است. در گذشته ، بسیاری از تولید کنندگان الکترونیکی مانند سامسونگ ، HTC و ایسوس و … از این ویژگی استفاده کردن که استفاده از اون در تلفن های هوشمند کار رو براشون آسان کرده.طبق اعلام IDC ، سهم جهانی اندروید در تلفن های هوشمند در سال 2015 به اوج خود رسیده! در اینجا یک پیش بینی دقیق وجود دارد:از آونجا که استفاده از دستگاه های اندرویدی کارآمدتر و مقرون به صرفه هست، انتظار میره که اندازه بازار اون در آینده رشد کند.

 

• فروشگاه Google Play – بازار بزرگ برنامه های اندروید

از وقتی که گوگل فروشگاه خودش رو ساخته ، لذت تجربه برنامه های اندرویدی ده برابر شده. زمانی بود که همه ما برای نرم افزار ها به فروشگاه iTunes نگاه می کردیم و گاهی گرفتن آیفون تقریبا غیرممکن بود. اما با فروشگاه Google و تلفن های هوشمند اندرویدی دسترسی به برنامه ها برای همه بسیار آسان شده است.

به چند تا آمار توجه کنید …

Android .1 سیستم عامل اصلی 300 نوع تلفن هوشمند ، 90 نوع تبلت و 6 نوع خواننده الکترونیکی است

2. همه روزه حدود 1.5 میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فعال می شوند.

3. بیش از 1,460,800 برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد و در حال رشد است!

4. بیش از 60٪ برنامه های اندرویدی به صورت رایگان هستند!

 برنامه نویسی اندورید

• آینده شغلی خوب برنامه نویسی اندورید

از اونجا که اندروید یک مدل درآمد جالب رو ارائه می دهد. بسیاری از سازمان ها با استخدام افراد متخصص در برنامه نویسی اندورید; تیم اختصاصی برای توسعه برنامه ها دارند. مزیت منحصر به فرد در یادگیری برنامه نویسی اندورید،این است که زبان آموزان می توانند زمینه کاری خودشون رو آزادانه انتخاب کنند.

به همین ترتیب ، وقتی که اون شخص برنامه نویسی خودش رو از طریق Android شروع میکنه ،می تونه برنامه های دیگر سیستم عامل ها رو نیز توسعه بده!نمودار زیر فرصت های شخصیه که از جاوا آگاهی داره و به کجا می تونه بره:

 

 

اینجا به وضوح نشان می ده که توسعه برنامه های کاربردی یکی از مسیرهای شغلی نوید بخش هست; برای متخصص هایی که صرفاً ایجاد برنامه را دوست دارند.

 

• مدل درآمد برنامه نویسی اندورید

آیا می دانید که گرونترین برنامه در فروشگاه Google ، برنامه مجموعه ابو موتور با قیمت 200 دلار است; عجیب اما واقعی این برنامه مخصوص افراد ثروتمند ساخته شده. Google به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های خود را در فروشگاه Google; با چنین قیمت های بالاتر از قیمت ارزش گذاری شده قیمت گذاری کنند; این باعث می شود که بسیار پر درآمد باشن.تصور کنید که برنامه تقریباً یک دلاری ایجاد می کنید،و اون رو در گوگل راه اندازی می کنید .

روزانه بیش از 1.5 میلیون دستگاه اندرویدی فعال می شوند. با برنامه نویسی اندورید چقدر می توانید درآمد داشته باشید؟ حتی اگر 1٪ از کل کاربران Android برنامه شما را بارگیری کرده اند;چقدر می تونید درآمد کسب کنید؟ شما ریاضی رو انجام بدید …

1 دلار*1%*1میلیون=15000دلار!

 

• مدل های مختلف پرداخت در فروشگاه گوگل

1. بارگیری برنامه – پس از راه اندازی برنامه در فروشگاه Google ; برنامه نویس می تونه برای برنامه و قیمت بارگیری برنامه ، نرخی رو تعیین کند. گوگل پس از کسر هزینه فروشگاهش ، مبلغی رو به برنامه نویس پرداخت می کنه.

2. درآمد آگهی – این مدل برای برنامه های رایگان کاملاً متداوله; که Google در ازای قرار دادن تبلیغات در برنامه ، به برنامه نویسان اندورید پرداخت می کنه. بسیاری از توسعه دهندگان از این مدل بهره میبرن.

 

 برنامه نویسی اندورید

• نفوذ در دستگاه های مختلف

اندروید همه جا است! بیاید با آن روبرو بشیم. اخیراً ، Moto 360 برای رقابت با Apple Smartwatch راه اندازی شده; و همچنین گوگل وجود دارد که از سیستم عامل اندروید بهره می برد. با کمال تعجب ، تعداد کل دستگاه های اندرویدی فروخته شده 1،175،450،000 هست!

برخی از دستگاه های پشتیبانی شده شامل; تلویزیون های هوشمند , تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، پخش کننده های رسانه قابل حمل ، دوربین ; تلفن های VoIP ، پخش کننده ویدیو ، پخش کننده DVD اتومبیل ، سیستم های اتومبیل ; ساعت های هوشمند و حتی هواپیماهای بدون سرنشین …

 

مزیت های برنامه نویسی اندورید

  سادست! دستگاه های مختلف فرصت های متفاوتی را ارائه می دن.

به عنوان مثال ، مشتریان تلویزیون هوشمند در مورد برنامه های هوشمند; انتظارات متفاوتی نسبت به کاربران تلفن های هوشمند دارند. با استفاده از این بینش کوچیک ، توسعه دهندگان برنامه می توانند برای هر نوع بخش مشتری; برنامه هایی را راه اندازی کنند. و بدین ترتیب پایه خود را گسترده تر کرده و چندین بار درآمد آنها را افزایش دهند.

 

پیشنهاد مقاله:ورود به دنیای انواع فریم ورک های اندروید

 

•یادگیری تدریجی برنامه 

در  برنامه نویسی اندورید کسب مهارت و تجربه بیشترین اهمیت رو داره. باید قبول کرد که فرد باید مبتکر باشه و فرصتها رو در بازار شناسایی کنه; و ایده های جدیدی را توسعه دهد. اما جدای از اون ، در اینجا مهارتهای مهمی وجود دارد:

جاوا – یادگیری جاوا مهم است چون با کد های جاوا برنامه نویسی اندروید انجام میشه.

XML – در مرحله دوم ، XML دومین مهارت مهم برای توسعه برنامه Android است. زیرا این امکان رو برای شما فراهم می کنه تا روی طرح و طراحی برنامه کار کنید.این آموزش اینجوری کار میکنه:

 

البته مراحل کاملاً ساده نیستند و برخی از مراحل جزئی حذف شدن . اما این یک تصویر مختصر به شما می ده. برای هر توسعه دهنده برنامه; اولین برنامه مهم اینه که روی سیستم عامل اندروید گوگل تمرکز داشته باشن.

 

در اینجا 6 دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی اندورید; و تبدیل شدن به یه برنامه نویس ماهر رو مرور کردیم.

 

همونطور که اشاره شد; برنامه نویسی اندورید بسیار کاربردی و دارای بازار کار بسیار خوبی هست. اگه این زبان رو برای یادگیری و شغل آینده انتخاب کردید; در انتخابتون تردید نکنید چون یکی از انتخاب های خوب در زمینه برنامه نویسی; یادگیری این زبان هست.در صورت تلاش شما و با توجه به پیشرفت روز به روز تکنولوژی اندروید و حمایت گوگل از این سیستم عامل; و استفاده روزافزون از این زبان برنامه نویسی و متخصصان برنامه نویسی اندورید; آینده درخشانی در انتظار شما خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.